Dag 7 Cothen naar Lienden

29 april 2023 - Lienden, Nederland

Zaterdag 29 april, 28 km, totaal 160,3 km.

Laat ik eerst nog even wat over gisteren vertellen, het regende nog steeds toen ik wilde koken, dus ik even aan de beheerder vragen of ik onder een afdakje mijn brandertje mocht opzetten. De beheerder had echter een beter idee, ik mocht ook wel met de cliënten van de zorgboerderij mee eten. Ze hadden pasta met spekjes, saus en doperwten, en dat alles voor 4€. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen.

Maar nu over vandaag, alweer vroeg op, dus om zeven uur gestart, het was nog erg rustig op straat, gek hè. Eerst even door Cothen heen en dan alweer snel de kromme Rijn op gezocht. Het eerstvolgende plaatsje is Wijk bij Duurstede, verassend leuke straatjes, een kasteel en oude huisjes. Een prima plekje voor een camper weekend. Wijk bij Duurstede grenst aan de Nederrijn, en is de plek waar vroeger de kromme Rijn is afgesloten door een dam, waardoor de Rijn nu uiteindelijk bij Rotterdam in zee stroomt en niet zoals vroeger in Katwijk.

Nadat ik de Nederrijn met een pondje ben overgestoken kom ik via Rijswijk aan in Maurik. Daar bij de lokale Jumbo nog wat eten ingeslagen en via de Rijndijk die ik tot aan de camping min of meer heb gevolgd. Hier was het druk met wandelaars, fietsers, motoren en auto's. Het lijkt soms net een snelweg.

Gisteren had ik 20 km gelopen, vandaag 28 en ondanks het feit dat vandaag best lang was liep het beter dan gisteren, zal wel aan het weer hebben gelegen.

Het is nu bijna vijf uur als ik dit tik en ik zit in mijn shirt met korte mouwen en een petje op in de zon. Straks maar even het eten wat ik voor gisteren had bedacht opzetten en wellicht nog even genieten van een mooie lente avond.

Morgen slaap ik niet op een camping maar in een hotel, de camping waar ik heen wou ontvangt op zondag geen gasten, ik heb ze nog gebeld maar ze zijn onverbiddelijk.

Dat was hem weer voor vandaag, tot morgen.