Dag 26 van Den Haag naar Rommersheim

19 april 2024 - Rommersheim, Duitsland

Vrijdag 19 april, vandaag 4 km, totaal 559 km.

Ja ja, Ben is weer op pad 😀😀😀, vanochtend om 5 uur opgestaan, ff douchen, de broodjes in de tas, drinkflessen gevuld, alle accu's opgeladen en klaar voor vertrek. Eerst nog een bakkie koffie met Peet, waarna mijn schatje me zo tegen zessen naar het station brengt. Nog een laatste foto en een kus, waarna onze wegen zich voor een maandje scheiden.

Eerst met de sprinter naar Amsterdam, dit is trouwens een grappige naam, sprinter dan. Vroeger hadden we een stoptrein, die stopte op elk station, nu hebben we een sprinter, die stopt ook op elk station. Toch leuk hoe je door een verandering in naam ook een verandering in snelheid suggereert. Maar goed ik merk het al, mijn tijd van overpeinzingen is begonnen, dus mijn Camino ook.

In Amsterdam overgestapt in een echte sneltrein, 6 stoppen verder en je bent al in Keulen. Oja ik heb ook respect gekregen voor de interrailers onder ons, deze jonge zat nl eerst in de trein naar Berlijn in plaats van die naar Keulen, ik was er net op tijd achter.

Van Keulen verder met nog 2 treinen en 2 bussen, waarna ik rond 16.00 in Prüm aankwam. Prüm is de plaats waar ik vorig jaar stopte dus vanaf hier weer met de benenwagen verder.

Het heeft de hele dag geregend, dus ook de eerste stapjes met regenjas aan gezet. Nu ja stapjes, meer glibbertjes, vanuit Prüm ging het steil omhoog via een bospad, goed dat ik van die stokken bij met had ter ondersteuning. Halverwege naar Rommersheim wordt het droog, de ☀️ begint te schijnen tussen de buien door. Na een korte wandeling kom ik aan op de camping, ik mag gebruik maken van de groepsruimte met bijbehorende kook spulletjes, lekker altijd makkelijker als met je brandertje in de wind.

Nu ik ga stoppen, ik moet nog koken en de camping mevrouw betalen. Tot morgen.

1. Pete:
    20 april 2024
    Hoi Ben je verhaal is leuk om te lezen. Groetjes van ons.

Jouw reactie