Dag 27 van Rommersheim naar Waxweiler

20 april 2024 - Waxweiler, Duitsland

Vandaag 26,3 km, totaal 585,3.

Kennen jullie de wet van Murphy, vast wel en anders maar even op zoeken. Dit was een echte Murphy dag. Om zes uur wakker geworden, snel de spullen in de rugzak, tentje afbreken en ontbijten in de verwarmde groepsruimte. So far So good, nog even naar de WC, maar even naar de WC werkt bij mij niet. Sinds dat ze een stukje dikke darm bij mij weggehaald hebben moet ik de tijd er voor nemen en soms wel drie keer achter elkaar dat kleine kamertje bezoeken.

Maar goed rond zeven uur op pad, en na een minuut of tien begint het te rommelen van binnen, geen mens op straat, geen licht achter de ramen, dus doorlopen maar. Verderop kan ik het bos in duiken. Na het laatste huis zie ik een paar houtstapels, prima plekje om te gaan zitten, maar helaas net te ver weg en met een geweldige kramp in mijn buik ga ik af, op een manier die je niet wilt. Gukkig ik heb genoeg WC papier en schone kleren in de rugzak, dus achter de houtstapels wordt een complete verschoning geregeld, hoop niet dat er camerabeelden van zijn want dit was echt schokkend.

Verder op in een beekje de ergste shit uit de kleren gespoeld en in een waterdichte zak in de rugzak gedaan, gelukkig ga ik naar een camping waar ze een wasmachine en droger hebben.

Kom ik na 23 km lopen aan bij de camping, een grote camping met alleen maar lege velden en een receptie die dicht is. Gelukkig hangt er wel een telefoonnummer dus maar eens bellen. Sorry wij zijn sinds gisteren gesloten, want we hebben geen electriciteit meer. Ik probeer nog even door te zeggen dat ik geen stroom nodig heb, maar de dame is onverbiddelijk en ik mag er niet op.

Nog even op booking.com gekeken, maar het dichtstbijzijnde hotel dat plek had was 10 km verderop. Dan zie ik op google maps dat er op 3 km nog een camping is, verder geen gegevens dus op de bonnefooi er op af. Natuurlijk zijn deze km de verkeerde kant op dus als de camping al open is dan nog loop ik 6 km extra.

Op de camping aangekomen, geen 🐶 bij de receptie, maar verderop gelukkig wel een Nederlandse kampeerder. De receptie is gesloten, maar de eigenaar heeft een verjaardagsfeestje in het naastgelegen restaurant, ik mag de boel neerzetten en vanavond kan ik in het restaurant eten en betalen voor de camping.

Jippy ze hebben een wasmachine en droger, maar helaas met muntjes die je moet ophalen bij de receptie die dicht is, dus dan maar met de hand en onder een afdakje een lijntje spannen, niet helemaal naar mijn zin, maar hoe zeggen ze dat, niet schoon wel fris.

En nu douchen, o neee ze hebben een speciale kaart om de douche te starten en die kun je afhalen bij de gesloten receptie. Mooi ik ben er klaar mee, morgen maar douchen voor twee, en op de volgende camping op zoek gaan naar een wasmachine.

Om te voorkomen dat jullie nu zwaar medelijden met me krijgen ook nog wat positiever geluid. Onderweg een paar fikse buien gehad, maar nu is het droog en het zonnetje schijnt. De omgeving is prachtig, rotsformaties, vergezichten schattige dorpjes en de bossen die door de regen heerlijk ruiken.

Nu ga ik stoppen, moet mijn bedje nog even opmaken en om zes uur ga ik naar het restaurant.

Jouw reactie