Dag 28 van Waxweiler naar Neuerburg

21 april 2024 - Neuerburg, Duitsland

Vandaag 20 km, totaal 605,3.

Gisteren nog heerlijk gegeten in het restaurant bij de camping. Wiener schnitzel met asperges en een lokaal biertje. Vond dat ik een beloning verdient had. Vanochtend weer door een haan gewekt, dus uit de veren en afbreken die zooi. Om zeven uur weer op pad, eerst 3 km terug op de route, en dan met een flinke klauter partij vanuit het dal naar de top van de heuvel. Het is best fris, meer als 3 graden zal het niet zijn. Gevolg vandaag sneeuw, daar wordt je minder nat van dan van die motregen. Het blijft gelukkig niet liggen, anders had ik moeten langlaufen naar Santiago.

Vandaag ook 3 hertjes gezien, natuurlijk te snel voor de camera. Ook nog een dode das. Die bleef liggen dus fotogeniek. Naast de beestjes die ik ontmoet waren er vandaag ook hele groepen motorrijders onderweg, ook dat is best een aardig gezicht als je zo 40 motoren achter elkaar door het dal ziet slingeren. Het hertje denkt er vast anders over.

Begin van de middag was ik al op de camping, na de dagelijkse klusjes nog genoeg tijd over voor een middagdutje. Ook op de Camino moet je blijven doen waar je goed in bent. Morgen wordt een lange dag, als ik niet fout loop is het bijna 30 km. Dus een beetje extra rust kan geen kwaad.

Nou tot zover maar weer, ik ga op verzenden drukken dan hebben jullie weer wat te lezen.

1. Pete:
    21 april 2024